Svar på konkurrence ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Et konkurrence-spørgsmål lyder:
Den store forbruger-quiz:
6 Har man krav på at få oprettet en indlånskonto hos et pengeinstitut?
1. Ja
2. Ja, men banken kan afvise oprettelsen, hvis man er registreret i RKI
3. Nej
Umiddelbart ville jeg sige 2, men er ikke sikker.
Er der en her i forumet, der ved det, hører jeg det gerne.
På forhånd TAK 🙂
(Håber det går an, her i dette – oftets da – seriøse forum :-))
Nå – så er den ikke længere.
Man kan finde SÅ meget på nettet.
Jeg researchede og fandt.
2. er åbenbart det rigtige svar 🙂
Det er ikke korrekt – 1 er det rigtige svar, men du har ikke ret til at få Dankort tilknyttet kontoen.
Tak Michael.
UPS – der var jeg vist for hurtig ved tastern (har allerede indsendt konkurrencen :-))
Du har ret:
Ja, der står Det er imidlertid i strid med reglerne om god skik, når et pengeinstitut afviser at oprette en almindelig indlånskonto alene med den begrundelse, at vedkommende er registreret i RKI. Det følger af Lov om finansiel virksomhed § 43 og bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder § 12.
Så kan man diskutere hvad god skik er! Kender selv noglen, som kender noglen som er blevet afvist alene på den baggrund (RKI), der står ikke at det er ulovligt så har selv svaret 2.