Hævning i udenlandsk hæveautomat (ATM, Rhodos) høøj kurs (8,28)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Så blev jeg også snydt, selv om jeg var opmærksom.
Jeg hævede her i oktober 200 Euro i ATM(euronet) hæveautomat på Rhodos. Som jeg husker det, var der kun mulighed for at betale i danske kroner.
Så i farten bemærkede jeg ikke den elendige kurs. Jeg kom af med 54 kr. i gebyr, 30 kr og 2,95 EUR. Og kursen var 8,28.
på kvitteringen står: I accept that I have been given a choice of currencies for payment and that my choice is final. I accept the conversion rate including markup, the final amount and the selected transaction currency is DKK. Mindes ikke at have accepteret dette.
Jeg skriver her på my banker, dels fordi jeg fandt en artikel i Politiken, hvor my banker udtaler sig, dels fordi jeg kunne tænke mig at gøre opmærksom på ATM(Euronet) kurspolitik, så andre undgår at blive snydt og Euronet bliver presset til at ændre kurser.
her er artiklen fra 2015 : https://politiken.dk/rejser/nyheder/sikkerhedogforsikring/art5582703/Ferief%C3%A6lde-Stor-forskel-p%C3%A5-kurserne-i-udenlandske-h%C3%A6veautomater. vh merethe
Man bliver ogås givet det valg når man betaler direkte med sit kort nogen gange oplever jeg at den der betjene har truffet valget for mig om at betale direkte i DKK hvor jeg så pænt beder den om at anulere transaktioner og lave en ny. Også på mit firma kort. Har aldigt oplevet at kortudstedere senere omregning er en højre kurs ind den fast man bliver tilbudt. Dette gælder ogås for f.eks. Paypall.
Så der er et udbredt fænomen og har været det i snart 8 år hvis ikke mere.
Vi tilbydes jo basalt set en kursikring og ja det er et tillæg på dagskursen. Kan ikke helt se hvorfor det grundlænde skulle være uetisk