Fejl udbetaling på ukendt bankkonto
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Hvad kan jeg gøre når
1) min arbejdsgiver har indsat en løn jeg ikke skulle have da jeg er på orlov på en anden persons (ukendt) bankkonto?
2) og kræver lønnen tilbagebetalt på trods af at heg ikke har modtaget de penge
Kan jeg få fat i de fejloverførte penge?
Er mit eneste valg at betale de penge tilbage selv om jeg ikke har modtaget den?
Jeg er overrasket at det her kan lade sig gøre i nemkonto tider, især når arbejdsgiveren er Københavns Universitet
Jeg håber at det her kan løses
Vh
Annemarie
Når du ikke har krav på lønudbetalingen som er indgået på en konto som ikke tilhører dig, skal du naturligvis holde dig langt fra alle forsøg på at få beløbet udbetalt til dig. Det bør i øvrigt ikke være muligt, når du ikke ved i hvilket PI pengene er indsat og når kontohaver ikke er dig.
Send en mail til din arbejdsgiver hvor du oplyser, at du ikke har krav på lønnen som er indsat på en konto som ikke er din.
Din arbejdsgiver/dennes Pengeinstitut skal herefter kontakte det PI hvor kontoen føres og forklare sagen. Efter at have modtaget henvendelsen om den forkerte indbetaling på sin konto, kan beløbet med kontohavers accept returneres til afsender.
Hvis kontohaver ikke reagerer på henvendelsen fra sit PI, kan dette oplyse din arbejdsgiver/dennes bank om navnet på den som uretmæssigt har modtaget beløbet. Herefter kan det være nødvendigt for afsender at anlægge retssag mod indehaveren af kontoen med krav om tilbagebetaling af det fejlagtigt indbetalte beløb..
Er et beløb først indgået på en konto, kan det som hovedregel ikke returneres uden kontohavers tilladelse/accept..