Visa stor forskel på vekselkurs
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Har lige været i Grækenland.
Der brugte jeg to forskellige banker´s hæve automater. Jeg hævede 200 euro hver gang. I den ene bank kostede det 1520,- kr og i den anden kostede det 1811,- kr altså en forskel på ca. 290,-
Dvs sige i den dyre bank kostede det ca. 9 kr pr euro og i den billige kostede det 7,5 kr pr euro.
Jeg er lidt overrasket over den store forskel, så vil høre om der er nogen der ved om det er helt normalt at kursen svinger så meget fra bank til bank.
Det virker helt vildt – den danske krone er “hængt op" på euroen og kan maks svinge 2,5% (mener jeg det er)….
Det passer simpelthen ikke det der. For det første er kronen bundet til Euroen i det såkaldte ERM2-samarbejde, hvilket betyder et sving i i kursen på plus mines 2,25 (mener jeg). Dog bliver der lagt et tillæg til kursen når man bruger visa, hvilket er omkring 1 % når vi snakker om Euro. Det er ikke bankerne som finder den kurs, men er bestemt af VISA/PBS, hvilket betyder at kursen skal være den samme. Der er helt sikkert sket en fejl ved de to hævninger, eller også husker du forkert.
Jeg ville kontakte din bank hurtigst muligt, og bede dem undersøge sagen – hvis du altså har ret.
Jeg husker helt sikkert ikke forkeret, har printet det ud fra min bank, og vil som i forslår kontakte min bank.
Tak for hjælpen.
Sagen er opklaret.
Min fejl !
Undskyld !