Hvor skal jeg sætte ming penge ??
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har ca. 400.000 kr som skal sættes godt med meget lille risiko
jeg står ikke og skal bruge penge eller afkast.
Nogen gode ideier da det er et nyt problem for mig 🙂
Olsen2
Mybanker.Biz er en mulighed – Læs mere via linket på Mybanker’s forside.
2% obligationer, fx skibskredit 2009
Endnu sikrere og lidt lavere rente: Realkredit.
Undskyld men vil det sige jeg får 2% rente og kender du kurs ??
Ja, kun 2%, og så kommer skattefar og tar sin del, så egentlig ville du helst undvære renten. 0% går bare ikke, for så er kursgevinsten pludselig skattepligtig. Så 2% er det mindste til en ‘blåstemplet’ obligation.
Fx http://kortlink.dk/omxgroup/492m
Til kurs 97,65 giver den 3,92% i effektiv rente selvom varigheden kun er 1,25. Kun 2%-points af denne rente er skattepligtig.
Loool sæt dem i mig kunne godt bruge dem.. 🙂
ej seriøt lav en god konto med god rente til dig og lad pengene yngle deraf..
Tak for et svar der var til at forstå.
Er blevet tilbudt 5%.
Olsen2
Ja, det med obligationer kan være lidt vanskeligt.
Det er det med bankkonti jo også. Har banken de penge man sætter ind eller har de dem ikke?
Næh, må jeg anbefale det med madrassen. DET er da til at forstå.