Studielån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej Alle, jeg håber nogen kan svare på mine spørgsmål.
Min kæreste står for at skulle afslutte sit studie ca. 1 februar. I den forbindelse fik vi i starten af 2007 bevilget SU lånet på de ca. 5400 om måneden – vi gjorde dog ikke brug af tilbudet og sendte ikke gældsbrevet tilbage som man ellers skal hvis man ønsker udbetalingen sat i værk.
Første spørgsmål er nu:
Kan vi sende gældsbrevet ind og få hele det samlede lånebeløb udbetalt for 2007?
Andet spørgsmål er:
Hvis det viser sig vi kan få pengene udbetalt som Studielån, er det så en bedre ide´ end eks. et lån eller kassekredit hvis pengene skal bruges til eks. et nyt køkken?
På forhånd tak
Christian
Hej Christian
På http://www.su.dk kan I læse om studielån. Der står bl.a. i stien
Hvad er SU -> SU-lån -> Lånebevis
“Vi skal senest have modtaget lånebeviset i Styrelsen den 20. december i det år du ønsker SU-lån for, ellers kan du ikke få SU-lån i det år."
Så det er nok desværre for sent at låne i denne omgang. Men din kæreste skal kontakte studieadministrationen på sit studie – der kan hun få at vide, hvad hun skal gøre.