Renterudgifter
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg har prøvet at Bankskifte undersøgelsen, som viser hvad man kan spare ved at skifte bank, men hvor realistisk er denne ?
Vi har lån i Vores bank på 750.000, dette betaler vi 60000 kr i renterudgifter for om året. Lånet dækker over et boliglån som er optaget i forbindelse med husbyggeri og så har vi et billån som dækker over 2 biler, hvor den ene er en helt ny købt i 2007. Vores renter på begge lån er Pålydende 8,1% og årlig nominel.
Jeg har dersuden tegnet en tab og erhvervsevne forsikring i bank, selv om den efter min mening er menningsløs i øjeblikket.
Iflg. undersøgelsen skulle vi kunne skifte til en anden bank og spare op til 24000 kr i renter. Vi er rigtig glade for banken men synes at vi betaler for meget i renter, hvad siger i ? og hvad burde være en realistisk god rente at forlange.
Det er sikkert en god ide at forhandle med banken, men såfremt I har en rigtig pæn priværdi i jeres bolig, så skal I under ingen omstændigheder acceptere en rente der er over 6,5%. Hvis boligen er belånt til over 80% af værdien, er den rente I kan opnå ikke helt så god.
Hejsa
Jeg er også herinde for at finde besparelse på renter i forbindelse med en boliglån.
Jeg giver 7,25 % og har fundet en bank som tilbyder en rente på 5,1 %. Så jeg prøver lykken og skifter bank og spare nogle penge (forhåbentlig)