Andelsboliglån i forbindelse med jobskifte…
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg står i den situation at jeg i øjeblikket er igang med og skifte job, fra de sidste 4 år at have arbejdet som selvstændig, skal jeg nu til at arbejde i en større virksomhed. Jeg forventer at starte medio April eller primo Maj og forventer at have kontrakt på plads indenfor 2 uger (fra d.d.).
Samtidig med dette, skal jeg per 1. Maj fraflytte min nuværende lejelejlighed. Jeg har nu fået tilbudt en andelsbolig og vil i den forbindelse have behov for at låne til køb af boligen.
Idet jeg har arbejdet som selvstændig, har jeg i bankens øjne ikke haft en “fast" indtægt og idet jeg endnu ikke har underskrevet en kontrakt med den fremtidige arbejdsgiver, har jeg heller ikke noget bevis/garanti for min fremtidige indtægt.
Hvorledes skal jeg forholde mig overfor bank eller realkreditinstitution, for at dette sammenfald af begivenheder kan få en positiv afslutning?
Jeg har i sagens natur behov for at optage lånet før jeg påbegynder det fremtidige job…
Mvh.
Jesper
P.S: Jeg har i de forgangne 4 år haft en indtægt på +400.000 og vil i et nyt job ha’ en forventet indtægt på +650.000.
Tal med din bank om det. Der er ikke så meget andet at sige.
I dette tilfælde har du langt større chance for at få lånet igennem hos den bank der kender dig, end hvis du kommer ind fra gaden i en ny bank.