Låneomlægning
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej allesammen på mybanker
Jeg har lidt et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt kommentarer til. Min situation er således:
Vi byggede nyt hus i 2006 hvor vi har følgende lån:
Totalkredit 5 % fast med afdrag for 1.809.000 kursværdi ca 1.640.000
Banklån med variabel rente på 7.0 % pt restgæld ca 465.000
Vores bolig er vurderet til lånetilbud er vurderet til 2.700.000, og der er nu mulighed for at omlægge lånene til under de 80 % af værdien som realkreditten vil belåne.
Fra en anden bank har jeg fået tilbud på et samlet realboligkredit -(ligesom Danske Banks prioritetslån) på 2.100.000 millioner med variabel rente (indskudsbevisrente + 0,8 %) på 5,4 %
kan det anbefales at lægge om? Eller skal jeg evt blot forsøge at “presse" min nuværende bank til en lavere rente nu hvor deres sikkerhed jo er større?!
Jeg ser følgende fordele ved en omlægning:
Restgældreduktion på ca 150.000 kroner.
Nedsat rente på banklån
Skal ikke betale administrationsbidrag på 0,5 % til kreditforening
Større indlåpnsrente på løn konto mm.
Ulemper:
Varialbel rente! på hele lånet.
På en den af lånet stiger rente med 0,4 %
Jag hører meget gerne jeres kommentarer, og vil tænke mig godt om inden jeg beslutter mig. Jeg skal mødes med banken i dag for at regne lidt på tingene..