Kurskontrakt- tilbagekøb af obligationer
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har lavet en aftale med banken om en kurskontrakt om tilbagekøb af mine obligationer, fra mit nykredit realkredit lån.
Jeg ønsker at ind fri hele lånet.. Mit spørgsmål er hvornår en aftale med banken er bindende, jeg har ikke skrevet under på aftalen endnu, men papiret er udfærdiget og jeg skal sende det retur til banken.
Grunden til at jeg vil droppe aftalen er at, kursen på at indfri lånet er blevet væsentligt bedre, så er der en mulighed i at droppe aftalen med banken og derefter lave en ny kurssikrings aftale ville det betyde mange tjente penge til mig.
På forhånd tak.
intet underskrevet, intet aftalt… banken gør ikke noget før de modtager dokumenterne med din underskrift.
Det er da noget værre vrøvl. Det der er relevant er, om du har indgået en juridisk bindende aftale. Det er lettere at bevise en aftales indgåelse, hvis der foreligger et underskrevet aftaledokument, men der er ikke nogen juridisk forskel på en mundtlig og en skriftlig aftale.
Hvis du har bedt om at låse kursen over telefonen, så har du også indgået en aftale, og den er du bundet af. Hvis banken har låst kursen, kan den ikke ‘låse den op igen’, for så er obligationerne handlet. I den modsatte situation (hvor du havde bedt om at låse kursen, og banken ikke havde gjort det) ville banken jo også være erstatningspligtig.
Hvis ikke du har bedt om at låse kursen, men blot har bedt om et tilbud på dette, så er der ikke indgået nogen aftale.