Morsø Sparekasse (Toprentekonto)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg har 500.000 kr. som skal yngle i 1-2 år.
Disse penge skal jo placeres et eller andet sted, og i den forbindelse overvejer
jeg Morsø Sparekasse, da de jo har en af de højeste renter, og
der er ingen bindinger på pengene.
Er der nogen som har erfaringer med Morsø:
Er der nogen bagdele eller riskoer ved denne løsning?
//Michael
Ja, bankpakken gælder kun i en begrænset periode….
Men du skal i øjeblikket bare gå efter den højeste rente da pengene er 100 % sikret – hvis banken altså er med i pakken.
Men husk at regne på hvad du får efter skat – det kunne være at du ville kunne få mere ud af det med korte obligationer….
http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/Medlemmer/
Det er nu FIH.dk der har den højeste rente 🙂
Jeg har selv næsten samme beløb i Morsø Sparekasse. Jeg er glad for den månedlige rente. Du skal regne med at få knap 2000 kr om måneden i rente for de 500.000 kr.
Renten er variabel, derfor er den steget meget på det sidste.
Som skrevet af Michael tilbyder FIH højere rente.
Nemlig 7,0 % ved 12 måneders binding, og 6,95% ved 3 måneder.
Du kunne jo evt. placere de 300.000 i FIH og de 200.000 i Morsø, så er beløbene dækket af indskyder-garantien på 375.000 fremover.
Rettelse: Du skal regne med at få knap 3000 kr i rente pr. måned.
“Som skrevet af Michael tilbyder FIH højere rente.
Nemlig 7,0 % ved 12 måneders binding, og 6,95% ved 3 måneder.
Du kunne jo evt. placere de 300.000 i FIH og de 200.000 i Morsø, så er beløbene dækket af indskyder-garantien på 375.000 fremover."
Det lyder fornuftigt. Har selv konti i begge banker.
Ved du hvornår indskydergarantien stiger til 375.000 kr?
375.000 ???
Blev det vedtaget ?
Hedder det ikke alle beløb indtil 30.09.2010 ?
morsø og fih er omfattet af den ubegrænset statsgaranti, så de er ikke bundet af grænsen på de 300.000 kr. eller er det noget jeg har misforstået??