Det Private Beredskabs milliardfond – ubegrænset dækning af aftaleindskud?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Kan jeg mon stole på Mybanker…? 🙂
Jeg har fået en email i dag fra mybanker.biz vedr. fornyelse af aftaleindskud. Mybanker.biz skriver således:
“Seneste nyt: alle aftaleindskud på Mybanker.biz er nu 100% dækket af Det Private Beredskabs milliardfond. Det betyder, at du uden risiko kan placere alle dine midler på én konto."
Det er da unægtelig en god nyhed! Den er faktisk så god, at jeg dårligt tør tro det. Jeg synes ikke at have hørt noget om dette i pressen (ikke at jeg har fulgt særlig godt med). Selvfølgelig passer det når Mybanker siger det (caveat emptor), men jeg ville nu alligevel gerne have jeres kommentarer. Jeg tænker på, om man ikke kan forestiller sig et scenario hvor det alligevel vil være bedst at bruge flere banker, dvs. i tilfælde af et national/globaløkonomisk kollaps.
Mvh
AHK
Det du taler om, er jo reelt en statsbankerot. Alt er naturligvis muligt.
Aftaleindskud er 100% dækket af (i sidste ende) staten. Der kan være en marginal fordel ved alligevel at dele indskuddet i flere banker – hvis den ene ud af to banker går konkurs, så har du kun bøvl med (i en kotere periode) t høve den ene (halve) del af din opsparing. Der er osse en marginal ulempe: Det tar dobbelt så lang tid for dig at administrere 2 aftaleindskud som et. Men det hele er petitesser. Gør som du vil.
John Norden: “Seneste nyt: alle aftaleindskud på Mybanker.biz er nu 100% dækket" – det grænser til at være vildledende. Sandt men vildledende. Min gamle far havde kun investeringsforeningsbeviser i Nordea Invest. Begrundelse: Dem opbavarede hans bank gratis.
På DETTE område er mybanker.biz-metoden ikke spor bedre til at lave aftaleindskud end hvilken som helst anden måde at kontakte banken på.