Erfaring med Finansbanken?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Er der nogen der har erfaring med Finansbanken? Kan man have tillid til dem, og fungerer deres koncept?
Kan se de er medlem af Det Private Beredskab – og det er jo en god start.
6% i rente uden binding lyder jo meget lovende, men er der mon nogle faldgruber?
Tja, hvorfor skulle de ikke være OK?
Det er en filial af en sydhavs-sparekasse, oprettet for at tiltrække bedre stillede private. Jeg har en index og en aftale-konto os dem. Eneste problem er at aftalekontoen blev oprettet da 5,95% var en fin rente. Det bliver det måske igen?
.. og så måske vil de ikke have dig som kunde (helkunde), men du kan jo spørge ad. Med det private beredskab + staten i ryggen, så er der vel ikke grund til den store bekymring.
Vil du osse have individuel rådgivning, så har jeg desv. ikke nok erfaring til at udtale mig.
Jeg kender kun en Finansbank, som var den Jyske bank købte af stifteren Alex Brask Thomsen for nogle år siden.
Hvad er det for en Finansbank, der har adresse på en sydhavsø? Hvis det er noget med en filial på Cayman Island, så er det nok ikke helt lovligt, da det er her de rige gemmer deres penge i det man vist kalder trusts eller noget i den retning.
Finansbanken – Bank of Copenhagen – der engang hed Den Københavnske Bank er ejet af sparekassen Lolland, og har adresser i København og Århus.
Det eneste de har til fælles med Brask Thomsens Finansbanken er navnet, som de så vidt jeg ved har købt rettighederne til af Jysek Bank for et anseeligt beløb.