Prioritetslån / realkreditlån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
gennem de sidste 5 år har jeg haft finansieret mit hus udelukkende med prioritetslån, men er efterhånden kommet i tvivl om det ikke bedre kunne svare sig at tage et realkreditlån istedet. Jeg har prioritetslån for 1,6 mio og renten er 6,65 – ÅOP 6,95 (rentenedsættelsen sidste uge er ikke registreret endnu)- renten er ren variabel.
Hvis jeg sammenligner med en F1 er renten i omegnen af 5,7 med det er formentlig uden bidrag.
Håber på nogen vil hjælpe mig med at få klarhed over dette.
Mvh
Michael
Renten på F1 er vel omkring 5,0% ved fastlæggelse nu.
Hertil kommer bidrag, som udgør 0,3-0,5% alt efter hvor meget du skylder i ejendommen.
Så er din gæld stor, kan det svare sig at lægge om til F1, mn er gælden beskeden (under en ½ million) er konverteringsomkostningerne nok for høje.
Er lånet hos Eik bank, der har forhøjet deres tillægs%?
Jeg syntes nemlig det er noget svineri, at man har lovet et rentetillæg på 0,65% og forbudt anden belåning før dette lån, og så sat “bidraget" op!
Lånet er jo stemplet ligesom et realkreditlån, og derfor sammenligneligt med et sådant.