Hvilke banker vurderer regeringen og Nationalbanken som de der skal betale den høje rente ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Regeringens bankpakke vil som bekendt låne 100 mia ud til bankerne. Med differentierede rentesatser, lave renter til de mest kreditværdige og omvendt. ( ligesom bankerne i øvrigt gør med deres kunder, så fair nok ). Men hvem er de 12 banker, der skal betale de høje renter – og som dermed er vurderet af reg og natbanken som dem med størst risiko på….. ?
hvor valide svar regner du med at få på det spørgsmål herinde?
Hvis jeg regner dit, total intetsigende og unødvendige indlæg fra, så 1-2 stykker. Der skal nok være nogle herinde der er medlem af euroinvestor, børsen mv.
Men tak for dit bidrag, pænt af dig, i betragtning af at du skal skrive 4 ansøgninger om ugen ! 🙂
Jeg tror kun landets største banker (Danske Bank, Nordea, Jyske Bank og Sydbank) kan låne til den lave sats.
Hvorimod mange regionale banker (Amagerbanken, Sparbank, Vestjysk Bank mv.) må leve med en lidt højere sats.
Men ovenstående afhænger jo meget af solvensen.
PS: Beskæftigelsesministeren har nu fjernet kravet om de 4 ugentlige ansøgninger! Det stod også i Børsen 🙂
nu vil jeg ikke synke til dit niveau men grunden til at jeg spurgte var at jeg ikke tror at nogen fra det her forum sidder med, når ansøgningerne fra de interesserede banker skal vurderes og behandles.. og hvis der skulle sidde en enkelt er jeg også ret sikker på at han/hun næppe vil komme med en udredning af kreditvurderingens indhold.
… heller ikke selvom de er “medlem" af Børsen og Euroinvestor..