Privat gældsbrev
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg er i den uheldige situation at være gået fra min kæreste, så hun nu er X-kæreste.
Men desværre ligger landet sådan at hun skylder mig en del penge, i forbindelse med trafikuheld i min bil, smålån osv. ca. 10.000 kr.
Jeg vil gerne have en lille form for sikkerhed, og en mulighed for at “kunne komme efter hende" hvis hun vælger ikke at betale sin gæld som aftalt.
Hvad gør jeg bedst muligt for at kunne stå bedst muligt, hvis det nu skulle ske at hun ikke vil betale, hvilket jeg selvfølgelig tror hun gør.
Jeg har selv tænkt på at lave et privat gældsbrev, hvor jeg skriver de forpligtelser vi indgår, er det en god løsning, eller findes der bedre ?
og hvordan laver man et privat gældsbrev ? findes der skabeloner ?
Mvh.
Et gældsbrev skulle have været oprettet forinden. Men dengang gav det jo nok ikke nogen mening.
Glem den smule penge. Det er ikke det værd.
Lav et dokument med overskrift “gældsbrev"
Hendes navn + cpr nr.
-erkender hermed at skylde kr. 10.000 skriver kroner titusinde – skyldig til
Dit navn + cpr nr.
Skylden forrentes med diskontoen + 4 % p.a. og afdrages med xx lige store rater, første gang den xx.xx.xxxx
Såfremt debitor ikke overholder betalinger, er kreditor berettiget til at kræve gældsbrevet indfriet med 30 dages varsel.
Din underskrift
Hendes underskrift
2 Vitterlighedsvidner vedr. hendes underskrift – vigtigt !!!
Der er mange andre måder at gøre det på – ovenstående er én af dem.