Kurser på flekslån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg overvejer at optage et f5-lån men er lidt bekymret for kursudviklingen hvis jeg skal indfri det før tid.
Er kursen ved køb og salg den samme ?
Hvis jeg i dag optager et f5-lån til kurs 101 hvilken kurs vil jeg så kunne indfri det imorgen (et tænkt eksempel selvfølgelig)
Så længe renten stiger falder kursen vel, men hvad nu hvis renten stiger fx 2% og så blot falder 0,5% vil kursen så være høj fordi renten falder ?
F5-lånet har netop den ulempe, at kursen kan stige, hvis den korte falder.
Du betaler jo for at kende renten i 5 år, og den kendte rente skal så betales, eller gives som kusfald/stigning ved førtidig indfrielse.
Din F5 vil om 2 år have kurs som et F3 og om 4 år som et F1-lån.
Stiger den korte rente, vil kursen falde, men ikke så meget, da slutkursen ved refinansiering jo er 100.
Der vil ved hver termin ske en lille opskrivning af obl.gælden, da din rentebetaling ikke dækker renterne af obl.restgælden, dette skyldes at F5-lånet er et kontantlån med en kendt rente, og når kursen er over 100, bliver renten under 4%, som er renten på obligationerne.
Er der nogen regel for hvor højt kursen kan komme op ?
Ifg http://www.dinepenge.dk/ skulle du få penge for at låne hvis du kan låne 🙂
http://www.dinepenge.dk/bank/artikel/bliver-gratis-lane-penge