Garantindskud/beviser
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hvis jeg køber nogle garantbeviser/indskyder penge i en sparekasse kan jeg så til ehver tid få pengene udbetalt? Eller kan den nægte det?
Jeg er godt klar over at hvis den er trådt i betalingsstandsning, så er dette ikke mere muligt.
Hvem kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
Hilsen Sven
Jeg spurgte Sparekassen Vestsalling om præcis det samme og de svarede, at bestyrelsen kan tilbageholde investeringen, hvis de har lyst til det. Det er ganske vist aldrig sket, men det er altså en mulighed.
Og det gør man vel så i praksis aldrig, da der fmt. skal være en god grund til dette f.eks finansielle vanskeligheder.
Og at investere penge som garant uden at vide om man nogensinde kan få dem igen – under normale forhold – er der vel ikke mange der er interesseret i.
Måske bliver de en dag konverteret til aktier til en fordelagtig kurs.
Det har man set mange gange, og det sker når sparekassen ikke kan få kapital nok hurtigt nok ved salg af garantbeviser. Så bliver en omdannelse til aktieselskab med efterfølgende børsnotering aktuel.