Rente på F3
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Har netop fået refinansieret mit boligxlån (X3) ved Totalkredit her pr. 1.10 men undrer mig over renten. I min netbank kan jeg se at kontantrenten er havnet på 3,1671% (fondskode 0977438) men når jeg kigger i kurslisten ligger kontantlånsrenten kun på ca. 2,6%. Er der nogen der har nogen ide om hvorfor min rente er 0,5 procentpoint højere?
På forhånd tak!
Brian
Kontantlånsrenten beregnes ud fra renten på obligationen (kuponrenten) samt kurstabet ved optagelsen. Derfor er den højere.
Jo men der er vel ikke et kurstab på 0,5 procentpoint??
Har du kurssikret lånet? Det svarer meget godt til forhøjelsen!
Nej jeg har ikke foretaget kurssikring ellers ville det passe ja.
De 2,6& lyder som renten på et F3-lån der skal refinansieres dec. 2012, altså løbetid 2 år 3 måneder.
http://www.nykredit.dk/privat/info/realkredit/rentetilpasning.xml
3,15% er den korrekte sats for Ny- og Totalkredit for F3-lånet.
Nordea forventer samme rentesats for deres F3-lån til nytår, hvis der ikke bliver problemer med den store auktion.
Ved at vælge F3 har du sat dig mellem 2 stole.
Stadig et variabelt forrentet lån, hvor du ikke kan udnytte svingninger i den lange rente til konvertering, og smatidig 0,95% mere i rente for det næste år end et F1-lån.
Men heldigvis er 3,15% jo en lav rente sammenlignet med de seneste rentesatser for F1-lån, men realistisk set vil F1-låner kunne forvente bedre rentesatser i 2011 og -12 end:
2010 2,2%
2011 3,15% (lidt under Nordeas bud på 3,0%)
2012 4,1% (Nordea ca. 3,7% aflæst på graf)
Som reelt giver samme ydelse som dit F3-lån, men lavere ydelse i det 1. år, og dermed lavere ydelse i 2009-kroner.