F1 lån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg er ret ny udi ovenstående, men vi har sidste år omlagt til f1 lån grundet den lave rente.
Mit spørgsmål er så som flg.:
Den rente der nu er når man omlægger, vil den være fast hele året, uanset hvordan renten ændrer sig løbende?
Tillægsspørgsmål:
Er der nogen der har nogen ideer om hvordan renten vil udvikle sig fremadrettet?
Vil den stige væsentligt, eller vil den ligge stabilt på dette lave leje?
Renten ligger fast fra 1/1-31/12. Hvordan renten udvikler sig? Tja, jeg tror bestemt ikke den holder det historisk lave niveau flere år frem i tiden. Det interessante er derfor ikke om renten stiger for det gør den med statsgaranti på et eller andet tidspunkt. Det interessante er hvor MEGET den stiger. Man skal dog huske på, at selv om nuværente rente stiger til det dobbelte vil F1 stadig være attraktivt. Jeg tør ikke gætte på et præcist niveau, men det skulle overraske mig hvis vi ikke er på omkring 4-5% om et par år. (nu gættede jeg så alligevel)
Jamen tak for svaret og dit bud – Jeg tror nu også vi fornyer vores f1 lån.
Tak skal du ha.
Den korte rente vil stige.
Nordea har en fin graf over deres forventning:
http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/Rådgivning+om+bolig/Nordeas+renteforventninger/1131402.html
Som virker meget tilforladelig i mine øjne.
F1-renten vil stige, men ikke nok til, at F3-lånet er attraktivt.
Og kursgevinsten ved konvertering af 5% obl. er ikke stor nok til, at kunne hente den lavere rente på de 3 år.
Du må bare ikke bruge den sparede rente på forbrug, men derimod på afdrag på anden gæld, så du osse kan tåle, at F1-renten stiger til 5%, som den jo er over i 2008.
Fantastisk debatforum vi har her:-)
Jeg er blevet en del klogere og takker for fine svar!