Boligsikring til andel som studerende
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Der er noget jeg ikke synes at kunne få styr på.
Jeg har søgt information overalt på nettet og kontaktet kommunen – og stadig kan jeg ikke finde ud af hvorvidt jeg er berettiget til boligsikring.
Jeg har snart min egen andel – og intet lån der skal betales, det er ordnet. MEN huslejen ligger ret højt i forhold til min SU og mange har sagt til mig at jeg skal søge boligsikring. Men af hvad jeg kan se gives der generelt kun boligstøtte til pensionister og handicappede.
Er der kommet en lovændring? Var det engang muligt? Er det stadig muligt?
Jeg forstår ikke systemet, og det spiller en stor rolle på hvorvidt jeg overhovedet kan sige ja til en billig andel der ligger over 50% af SU´en i husleje.
På forhånd tak for hjælpen 🙂
Mvh My
Du er ikke boligstøtteberettiget!
Du ka ikke få boligsikring til andet end en lejebolig – hvilket en andelsbolig ikke betragtes som. Sidder du for dyrt, så skulle du have købt for mindre – eller få dig et job ved siden af studiet.
Hej.
Er i sikre på det?
Det er lidt svært, da andelsboliger i alle andre henseender bliver betragtet som lejeboliger.
Bl.a. i henhold til lejeloven og skatteregler deraf.
Bedste hilsner,
Morten.
Læs her:
https://www.borger.dk/EMNER/BOLIGOGFLYTNING/BOLIGSTOETTE/Sider/boligsikring.aspx
Jeg har personligt kendskab til, at man kunne få tilskud til huslejen som kontanthjælpsmodtager, men kender ikke de nuværende regler.
Jeg er 100% sikker på at studerende og folk med almindeligt erhvervsarbejde ikke kan få boligstøtte i boliger de ejer helt (ejerboliger) eller delvist (andelsboliger).
Der er særlige regler for pensionister og THSV har formentlig ret i der også er særlige regler for kontanthjælsmodtagere.
Men studerende kan ikke få boligstøtte til andelsboliger, det ligger 100% fast.