hvad er skatte % forskel mellem kommunerne værd?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
kan man som topskat betalende regne ud hvad forskellen er i kr. mellem 2 kommuner?
For man bliver vel reddet lidt af skrå skatteloft, når man bor i en dyr skatte kommune?
Du kan gå ind på Skattevæsenets hjemmeside http://www.tastselv.toldskat.dk, indtaste dine tal og så angive først den ene og så den anden kommune som bopælskommune. Så kan du se hvad det betyder for din skat.
det har jeg også gjort…ikke på skat men andre steder..
Men kan ikke blive hel klog på om jeg i de dyre kommuner kompenseres for den dyre kommuneskat ved nedslag i den samlede skat.
Men umiddelbart ser det sådan ud og dermed kan man konkludere at de dyre kommuner ikke er så dyre endda.. 🙂
Virkemåde (med 2010-skattesatser og beløbsgrænser):
>I de kommuner, hvor summen af de statslige skatteprocenter (15 pct. topskat, 3,67 pct. bundskat og 8 pct. sundhedsbidrag) og den kommunale skatteprocent udgør mere end 51,5 pct., nedsættes satsen for beregning af topskatten med forskellen mellem summen af skatteprocenterne og 51,5 pct.
I 2010 vil der således for alle skatteydere med topskattegrundlag over 389.900 kr. blive beregnet nedslag i topskatten i kommuner, hvor den kommunale skatteprocent udgør 24,9 pct. eller derover.
For personer omfattet af skatteloftet medfører en stigning i den kommunale udskrivningsprocent en skattestigning, der maksimalt kan udgøre stigningsprocenten ganget med et indkomstbeløb svarende til forskellen mellem 389.900 kr. og summen af personfradraget, ligningsmæssige fradrag og negativ nettokapitalindkomst. For indkomst ud over de 389.900 kr. modsvarer skatteloftsnedslaget kommuneskattestigningen.<
Står på Skats hjemmeside:
http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1479.html?rel#10-1x
og rabent i skat er først fra 389 kkr så de dyre kommuner er en helt del dyre ind de billige
første og andet afsnit…ja det forstår jeg.
3 afsnit fatter jeg ikke en dyt af 🙂