Eik Bank’s “jagt” på kunder
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg synes I skulle læse derom:
Kære “fornavn"
Jeg må erkende, at det er første gang, jeg hører om det problem, du har med din bank. Umiddelbart vil jeg sige, at det er nok, at du har oplyst din adresse til Folkeregistret og Pensionsstyrelsen. Det er ok, med de papirer du har sendt, de er officielle og fra en offentlig myndighed.
Med venlig hilsen
“navn udeladt"
SKAT
Kundecentret
Tlf. 7222 1818
————————-
Tekst: Jeg har haft lidt problemer med min Eik Bank, der truer med at lukke min konto.
Banken skriver:
Vi er blevet opmærksomme på, at vi desværre ikke har dokumentation for din udenlandske adresse og ID-nr., som er påkrævet af SKAT.
Du bedes venligst hurtigst muligt sende os dokumentation for din adresse og ID-nr. (ID-nr. er hvad, der svarer til det danske CPR-nr.), så vi kan opdatere dine personlige oplysninger i vores register.
Dokumentationen skal være fra en offentlig myndighed i det land, hvor du er bosiddende.
Vi gør opmærksom på, at vi har pligt til at spærre dit engagement, hvis vi ikke har modtaget den fornødne dokumentation inden den 28. december 2009
—-
vh BoSol
Nu er det jo nok ikke noget banken gør for at genere sine kunder, men iøvrigt mener jeg at banken skal kræve særskilt dokumention for en udenlandsk adresse uagtet at du har flyttet din adresse i folkeregistret. Og især da hvis du ikke har gjort det, da du blev kunde i banken.
Og hvis det, hvad jeg ikke tror, skulle være overflødigt, hvad går der så af dig ved at scanne en kopi fra dit lokale folkeregister eller skattevæsen?
I øvrigt overvåger CIA samtlige overførsler, der sker mellem landene, hvorfor det er vigtigt for bankerne at have dokumentationen i orden.
EIK bank har ret – alle skal oplyse deres “TIN kode" for at banken kan føre
kundeforholdet – dette er lovkrav og det kan undre at Skat ikke ved det…