Depotrente
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej!
Er der nogen der har positive erfaringer med depotrente?
I forbindelse med boligkøb har jeg deponeret et kontant beløb på over 1 mill.kr.
i sælgers bank ( det forlanger man, når der ikke er tale om bankgaranti af købssummen – men kontant betaling). Beløbet skal først frigives pr. 31.12.05. Banken oplyser skriftligt på min del af deponeringskvitteringenkontoudrag at beløbet forrentes p.t. med xxxx,xx %. – altså et kontoudskrift, ikke angives!!
Jeg har bedt om, at få rentesatsen oplyst, og tænk den er kun 0,125% – det er skrapt, af så stort et beløb. Min egen bank ville kunne tilbyde 1,65 %, hvis det var her deponeringskontoen var oprettet.
Det er sælgers konto, og renten skal han opgøre skattemæssigt – men indtil beløbet frigives tilfalder renterne køber.
Har nogen erfaringerne med, hvordan man får en bedre forrentning ? Var det en sag for DR’s kontant?
Hilsen
Lene
Man opnår kun en bedre forrentning ved at forhandle med sit pengeinstitut, eller vælge et med en højere fast rente, som ikke kan forhandles.