Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
kære Halli hallo
Når jeg står på et tysk posthus i Tyskland og de kræver dokumentation for at jeg er bosiddende i Tyskland, og der som næste person i køen er en bankansat, der blander sig og bekræfter posthuset.
Så er det vel egentlig fuldstændigt ligegyldigt hvordan reglerne er i Luxenborg ikk…?
Iøvrigt skal du også have en adresse i Luxenborg for at kunne åbne en bankkonto, det klares somregel med en postadresse…men det var ikke det spørgsmålet gik på.
Øh… med mindre du kender til lovgivningen i alle lande (og det vædder jeg på at du ikke gør) er det en mere end spekulativ udtalelse. Bare fordi at det forholder sig sådan ét givet sted, behøver det bestemt ikke at være almengyldigt.
Jeg var af den klare opfattelse, at man efter ønske kunne oprette bankkonti i udlandet, men det kan man altså alligevel ikke, hvorfor jeg meget skal beklage at mine indlæg således har været forkerte og vildledende.
Undskyld mange gange, men hvad skal man egentlig også med en konto i udlandet…..
Undskyldning accepteret.
Og for at præcicere, man kan godt oprette en konto i Tyske banker, men det er gebyr på gebyr, og ikke alle banker, der vil lege med.
I mit tilfælde var det for at spare gebyr på indbetalinger fra Tyske kunder. Så den faldt ligesom ud..;o)
Jeg kender en dansker, som har en konto i Tjekkiet.. den blev vistnok oprettet før de blev medlem af EU. Og så vidt jeg ved, har han aldrig arbejdet eller bosat sig i landet.
Så det er muligt for en dansker at oprette en konto i udlandet!
Selvfølgelig kan en dansker oprette en konto i udlandet.
Pointe (til de langsomt opfattende): Han kan bare ikke gøre det hvilket som helst sted i udlandet, og han skal være opmærksom på, at reglerne er forskellige i forskellige lande – f.eks. mhp. krav om bopælspligt osv.
Ville det ikke være oplagt for mybanker at lægge links ind til andre ‘mybanker’ hjemmesider i udlandet, eller at lave en artikel om dette???