Pension
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min arbejdsgiver har glemt at sætte min pension ind i banken i 2009 . Han skulle have sat 3.320,11 kr. ind d. 1-7 + 1-8 + 1-9 + 1-10 + 1-11 . Nu har jeg gjort min arbejdsgiver opmærksom på forglemmelsen , men hvor mange penge skal min arbejdsgiver med renter i virkeligheden sætte ind når min arbejdsgiver sætter pengene ind d. 1-5-2010 . Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det regnestykke vil jeg være meget taknemmelig . Mvh . Jan S
Det behøver du slet ikke at tænke på – hvis ellers du er medlem af en fagforening?
110 kr * din rentesats – hvis renten er fast i perioden.
(fx er renten 2%, er svaret 220 kr.)
Er renten variabel, så bliv enige om en gennemsnitsrente.
(der er ikke regnet rentes rente, men det beløb er minimalt (< 1 kr * din rentesats)
Ved forsinket indbetaling af atp-bidrag fra arbejdsgiver (check også lige om din arbejdsgiver har glemt det) betales 1,5% per påbegyndt måned i strafrente, således, at hvis pengene eksempelvis er 6 måneder forsinkede betales 9% i rente. Dette er lovreguleret.
For arbejdesmarkedspensioner er det overenskomstafhængigt, men normalt betales ikke strafrenter af virksomhederne. Medlemmerne får dog alligevel deres indståender forrentet, som om de var indbetalt til tiden. Fejlen (de manglende penge) dækkes i disse tilfæde af fællesskabet / pensionsselskabet.