Køb af hus 4% / flex
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Min kæreste og jeg er ved at købe hus og er igang med at overveje vores finansiering. Vi forventer at købe for ca. 2,5mio. Jeg vil gerne afdrage boliglånet hurtigst muligt og derfor overvejer jeg muligheden for at have afdragsfrihed på realkreditlånet og så afdrage boliglånet på maks 10 år, men kan se 4% serien uden afdrag ikke er oprettet…? er der nogen som ved om det slet ikke er en mulighed eller om der er sandsynlighed for at den kommer indenfor de næste års tid? Fordi så ville jeg tage et afdragsfrit flekslån indtil kursen på 4% (eller 5%) var omkring 100 og så afdrage mest muligt på boliglånet.
Med venlig hilsen
Frederik
Hej Frederik
4 % uden afdrag er ikke åben på nuværende tidspunkt. Selvom om kursen på 4 % 30 år har sneget sig op på kurs 94, så er der nok lang vej endnu til en 4 %’er uden afdrag. De fleste “eksperter" tror på let stigende renter næste år, hvilket heller ikke tyder på, at 4 % uden afdrag åbner.
Der er ikke noget galt med jeres tankegang om at vælge afdragsfrihed og så få banket boliglånet af. Omkring valg af flekslån og senere skift til anden lånetype, bør i dog undersøge omkostningerne ved låneomlægningen. Måske er 5 % renteloft sikret til 2018 uden afdrag en bedre mulighed.