må ikke handle med aktier på netbank
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
hejsa.
jeg ville bare høre om det er normale af man ikke må handle aktier
igemmer sin netbank. pga af man er i rki?
tilmeldte mig deres aktie service .og fik et brev af jeg ikke mådte pga af rki??
jeg har nordea bank.
hilsen brian
Jeg forstår godt Nordea i din sag.
Nordea står jo inde for, at du har penge på din konto – når du køber aktier.
Når man er registreret i RKI – så er man jo stemplet som dårlig betaler.
ja men har penge på min konto, vil købe aktier for omkring 60000.-
men kan jo ikke få dem..
og bliver først slettet i rki når jeg har betalt min gæld helt ud ca 450000kr
To ting:
1) Man kommer ikke i RKI for at have gæld, men for ikke at overholde de aftalte afdrag. Køber du aktier, hæves pengene først på din konto efter 3-5 dage, hvor det jo kunne tænkes at du har hævet pengene fra din konto. RKI er netop en stempling om at du ikke overholder aftaler.
2) Hvis du skylder 450.000kr, var det måske en bedre forretning at afdrage på din gæld, så spare du rente udgifter på den del du nedsætter din gæld. Det er i hvert fald en 100% sikker investering, hvilket aktier ikke er, specielt i denne tid. Du har den unikke mulighed at nedbringe din gæld med hele 13%.
Da jeg jo intet kender til dig eller dine forhold er ovenstående blot meget generelle meninger.