Hjælp til rate pension
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Siden jeg vil begynde at spare op til mit optium, (jeg er 31år)så har jeg brug for lidt hjælp. Jeg har tænkt mig at oprette en rate pension, med indskud på 500kr om måneden+ lidt ekstra i løbet af året.
Mit spørgsmål er hvor får jeg den bedste rente. Både Skandiabanken og basisbank synes lå højere en så mange andre, men nu er min nuværende bank BG kommet med et tilbud på 4,5% fast rente. De renter jeg har undersøgt har max været på 2,75%.
Er tilbudet reelt, eller er der andre banker der værd at kigge på?
Hvis BG Bank tilbyder fast rente 4,5% er det ikke en ordning i banken, men formentlig i Danica. Her skal du være indstillet på, at der kan være høje gebyrer:
2-4% af indbetalingerne
0,5% af saldoen
x,xx % hvis du vil flytte ordningen
En ratepension placeret i lange danske realkredit (fx 5% 30-årig) vil give nok udbytte til at betale depotgebyr (sikkert den eneste omkostning) og alligevel holde de 4½%.
Den Danske Bank taler begejstret om Puljeinvest som den bedste måde at forvalte ratepensioner på. Hvorfor ikke overveje det? Er gebyrerne reelt for høje?