Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Men Danske Bank er da også med engang imellem.
Jeg får 2,6% på en anfordringskonto men låner til mindre.:-)
Det er nok fordi du ikke har fulgt med. For 14 dage siden hævede Nationalbanken renten med 0,1 % og det har de også gjort i dag, derfor er renten i dag 1,8 % og i morgen 1,9 % og det er den også på dit prioritetslån.
Gjorde jeg også indtil de 2 renteforhøjelser fra nationalbankens side… antager vi har samme type lån så mon ikke også du betaler 1,9 % 😉
Har lige været i netbanken og der står 1,8% – men det er formentligt ændret fredag eller mandag.
Ved godt man kan få højere rente på indlån (og det har jeg også) – men fidusen er her at det er uden binding, hvormed pengene kan ryge retur til danske med det samme hvis vi pludselig ser renteforhøjelser på flere procent.
Hvor får du 2,6% på anfordring – lyder interessant!
Som jeg skrev i Danske Bank. 🙂
Det er dog en gammel aftale.
i Sverige hvor det snart faktisk ikke kun er 2,6% mere da renten er steget så den stiger 1.nov.
Hej alle
Tak for mange gode indlæg og besvarelser. Vi er nu ret lune på spar2-produktet+en alm. netkonto hos “Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn". Jeg har været lidt rundt på deres hjemmeside og set i deres årsrapport for 2009-2010. Umiddelbart virker det ikke som om der er ugler i mosen…..Er der andre meninger her?
Hilsen
Markmus
Så længe du holder dig under EUR 100.000 i indlån er der ingen risiko.
Tjaa, Men bliver åbenbart stadigvæk ved med at lytte til bankerne. Utroligt.
Ja, der er skjulte omkostninger vedrørende obligationshandel.
Obligationshandel er ikke omfattet af gennemsigtighedsreglerne i MIFID direktivet
Så… ja, du bliver kursskåret, hvis du køber dem. Dvs. du mister 0,25% plus 10-20 basispunkter oveni. så du mister hele gevinsten ved de korte obligationer. måske engang mer:)
Nej, hold dig fra disse såkaldte rådgivere.
mht. indskydergarantien, ja, så ligger dine obligationer nede i værdipapircentralen godt og sikret:)
hvis du skal købe noget korte obligationer, så køb en ETF på disse. Det er billigere og disse er omfattet af mifid-reglerne.