Bank uden NemID?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Er der banker der ikke har tænkt sig at benytte NemID.
Det kunne jo være vi er nogle der helst helt vil undgå i forhold til banken.
Jeg tror f.eks. ikke SaxoBank vil bruge det, men den er er nok lidt svær at bruge i forhold til løn mv.
Nogen der kender til flere banker?
Udenlandske banker. Alle danske banker vil bruge det.
Saxo Bank er ikke en traditionel bank. De beskæftiger sig udelukkende med investering, så Saxo Bank er ubrugelig til løn og betalinger, da de ikke tilbyder det.
Alle EØS-lande indfører/har indført en form for Nem-ID, som Danmark har kopieret !
JET45, tror ikke der er mange lande der har NEM-ID, da stort set ingen lande, udover de nordiske, har et CPR-register.
Du mener vel blot at andre kort anvender “nøglekortsystemet" frem for det gamle danske system med en “underskriftsfil", der er/var installeret på ens computer.
Synes nu egentligt det er smart. lidt irreterende i starten med både Password og 6 cifret kode, men sålænge man ikke scanner nøglekortet ind på PC´en, så er det sikrere, efter min mening, end en underskriftfil/nøgle gemt på PC´en, især hvis man har flere netbanker
Jeg er også glad for Nem-id man skal lige give det en chance, når først man får det rigtigt op at køre fungere det fint.
Et lille fif:
Danske Bank kører med et back-up system så husk at gå ind og registrer jeres mobil-nr. så kan i også komme på selvom Dan-id går ned 😉 ps. er sket for mig og der kom jeg på fordi mit. nr. var registreret ret smart.