grundsalg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Har en grund gældsfri og ubehæftet ejendomsværdi 200000 kr er blevet tilbudt at pantebrev på 100000 kr som skal afvikles med 2500 kr pr måned
Pantebrevet er første prioritet og kommer ikke til at rykke ned
Hvilken rente skal jeg tage ?
Ejerskifte afdrag ved salg % ?
Hvilken risiko løber jeg hvis afdrag ikke overholdes
Hallo prøv lige om i ikke kan hjælpe
Få en professionel til at lave pantebrevet – advokat, ejendomsmægler, bank you name it – fordi der står i de fortrykte pantebrevsformularer hvad konsekvensen er ved for sen indbetaling.
Prøver lige igen…
Den med den professionelle ..den var jeg sørme godt klar over…. SÅ
Svar venligst hvis du ved konsekvenser til det jeg spørger om ………..
Venligst .
Ja, jeg ved det godt – men det kan du selv finde i Justitsministeriets Pantebrevsformular A.
Giv os venligst lidt flere oplysninger.
Salgspris ?
Udbetaling?
Er du opmærksom på det nye lovforslag om moms på byggegrunde – jeg tror ikke, at der er moms på private salg – men tjek det for en sikkerhedskyld. Loven træder i kraft den 1.1.2011
Hvad skal du bruge det til?
Regn blot med 20.000 kr og 120.000 kr i købspris, der nævnes jo en mindre udbetaling.
Som skrevet i den anden tråd er 6% vel ikke helt ved siden af, det svarer til løbetid på pantebrevet på blot 45 måneder ved mdl. betaling på 2.500 kr ialt.
Korekt med momsen pr 1/1 2011
thsv.
Hvis vi skal gætte på salgspris og udbetaling – så er det svært at bedømme sagen.
Er der f. eks. fortjeneste på salget – så udløser det jo kapitalvindingsskat.
Du behøves ikke at gætte, det står i den 2. tråd:
>Ejendomsværdi på grunden er 200000 kr jeg er blevet tilbudt et pantebrev på 100000 kr og en lille udbetaling.<
Og en evt. skat er jo ligegyldig for det pantebrev, der spørges til.