Indxkontrakte
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Nu har jeg nået målet at få udbetalt indxkontrakter. Jeg ser at forrentning af indestående er meget lille. Da udbetaling startede fik jeg en skrivelse at jeg kan vælge fast forrentning eller variabel forrentning. Jeg valgte fastforrentning. Der stod 4,25%. Nu er jeg at der tilægges en rebte der er
Der er ikke så få mennesker i DK – der ikke forstår indexkontrakter – så du er ikke alene.
Du får 3% i rente i Nr. Nebel Sparekasse – så hvis du får mindre p.t. – så flyt kontoen til Nr. Nebel.
Hvis du beder om udbetaling med fast ydelse – så bruger du dine opsparede penge for hurtigt – nu hvor renten er lav – og så mister du indextillæg i den sidste ende.
Hvis du har 10 årige kontrakter – så løber udbetalingen måske kun i 8 år – og så har du mistet indextillæg fra staten i 2 år.
Så jeg anbefaler, at man kører med var. rente – og sigter efter den højeste indlånsrente.
Jeg har valgt fastforentning, men får kun 2% i rente, og kan derfor regne ud at den ikke vil vare i de 15 år jeg havde regnet med. Kan den laves om til variabel rente, så den vare i 15 år.Jeg må have fat sparekassen i morgen, så jeg kan få renten op på 3%
Hilsen Hasen
Ja – du kan altid ændre til fast eller var. rente.
Tak
Jeg tager i sparekassen i morgen for at finde ud af hvad der er bedst,og om jeg kan få renten hævet.