salg af ejendom i udlandet
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej allesammen
jeg har arvet et gammelt lillehus efter min mormor i udlandet-EU.
Det ønsker jeg at sælge, da jeg ikke regner med at bo i det land….
Kan nogen oplyse mig hvor meget skat eller andre gebyrer skal jeg betale af salget????
Min mormor død for flere år siden, huset står tomt og der er ingen, der bor i huset.
Tak på forhånd
Du kunne med fordel stille samme spørgsmål til SKAT.
Evt. gør det som bindende svar – så du ikke bliver overrasket bagefter!
Du beskattes som om, det var et dansk sommerhus du afstod. (ud fra at du er dansk skattepligtig)
Beskattes du af den udenlandske skattemyndighed, kan du muligvis – alt efter hvilket land det ligger i og dobbeltbeskatningsoverenskomster – modregne beløbet i en eventuel dansk skat.
Skal du betale dansk skat, er der tale om kapitalindkomst.
Husk, at det kun er avancen der beskattes, altså ikke salgssummen.
Din anskaffelsespris er den værdi, det er udtaget til dig med i forbindelse med arven, evt. med 10.000 kr tillagt i de år du har arvet det.
Det lyder ikke til at salget er skattefrit, da det ikke har tjent til bolig for dig eller er et sommerhus.