billån dyrt???
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
hej mybanker!
mig og fruen skal have ny/brugt bil.
vi havde regnet med en bil til 150.000 som skal finanseres,har kigget på nogle forskellige steder på nettet og fandt dette lån gennem diba:
lån: 150.000
udbetaling: 10.0000
løbetid 84måneder af 2260kr variabel rente
lyder det helt sindsygt i jeres ører?
banken er ikke en mulighed da vi ikke har 20 procent til udbetaling
spørg endlig hvis jeg mangler noget info
Det ville være lidt lettere, hvis du skrev ÅOP med. Det ved jeg de giver derinde, da jeg også har søgt.
Umiddelbart er Diba, for mig, det andet billigste billån valg (regnede måske med 20% udkast, husker ikke om forskellen var stor). OG det der lyder ikke vildt dyrt. Du betaler 40.000 i renter over 7 år, for at låne 150.000. Det er jo prisen for ikke at have sparet op, så skal nogle tjene på en.
Det er ok.
Renten ligger omkring 9% pa, hvilket er acceptabelt med kun 6,5% i udbetaling.
Det er en meget lav udbetaling, og hvis det er alt du har været i stand til at spare op over tid, vil du nok være nødsaget til at lægge dig meget i selen, for at kunne betale både lån og øvrige udgifter på bilen gennem de næste 7 år.
Regn også med, at en bil skal bruge reparationer gennem de 7 år.
Men dit budget kan jo fortælle dig hvor dine penge er blevet af, og dermed hvor du kan hente dem i fremtiden.
Ved låneomk. på 4.000 og stempel på pantet kommer jeg frem til en rente på ca. 7,5% så lånet er helt i orden, når I har en så ringe udbetaling. Den samlede renteudgift er ca. 43.000 kr over de 7 år.
De ca. 9% som en anden beregnede svarer ca. til ÅOP, altså incl. låneomk. i forhold til det lånte beløb.
Er du sikker på, at du kan låne over 7 år på en brugt bil?
Normalt ligger lånemulighederne på mellem 7-10 år på en ny bil, og det bliver jo mindre og mindre jo flere år den har på bagen.