Ratepension beskatning
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Er det korrekt at udbetalinger fra en ratepension beskattes som personlig indkomst?
Og indregnes med topskat ved store udbetalinger.
Er der andre afgifter som skal medregnes så man ikke bliver overrasket?
Ratepensionen beskattes som personlig indkomst. Som reglerne er idag er der ikke øvrige afgifter der skal betales til SKAT.
Hej Rudi
Jeg er enig med Henrik, vedr. afgifter.
Jeg vil dog lige pointere, at hvis det er en arbejdsgiver administreret ordning vil der være modregning i din efterløn hvis 2 års reglen ikke er overholdt. Hvis det er en privattegnet ordning skulle der mig bekendt ikke komme modregninger.
Vh HJL
Indbetalinger til ratepension var skattefri og er skattefri under bundgrænsen. Der trækkes kun ambi og så ja er der jo skat på afkastet i ordningen og så er der jo også ekstra skat på høje udbetalinger og det ekstra skatte forslag sociale demokratiet har lovet os. For de fleste kan vi dog nøjes med almindelige person skat.
Efter det nye forslag til efterløn har jeg forstået at den totale værdi af ens depoter tæller med i beregningen af om man kan få efterløn. Det sku i følge ham jeg talte med ved Danic være summen af prognoserne