Finansiering af grund+hus – billigt. Hvordan ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min kone og jeg overvejer at købe en byggegrund, for så indenfor 2-3 år at bygge et hus på grunden.
Vi er pt. gældfri og har et parcelhus med en værdi på kr. cirka 1.500.000.
og har cirka 150.000 i banken.
Ønsket er at købe en grund til kr. 750.000,-
Og skal om 2-3 år bruge yderligere et lån til husbyggeri på kr. 750.000,-
Hvordan finasierer vi det billigst muligt ?
(- sælger nuværende hus INDEN byggeriet går igang).
Lån alle pengene i huset. Det kommer til at koste jer 3100 kroner mere i tinglygning senere, men omvendt ville I bruge betydeligt mere på at optage to lån frem for et.
Hvis vi optager lån i vores nuværende hus – skal vi så ikke lægge lånet om når vi flytter ??
Umiddelbart har jeg ikke meget fidus til banksælgerne – så mine tanker kredser om mulige snu ideer – som gør at jeg, alt i alt, skal af med mindst muligt til bank og realkredit.
Fx. søge at finansiere max 40% med realkredit da det vist = mindre bidrag til banken.
Hvad koster tinglysning ?
Er det fx. muligt at spare noget ved at låne direkte i realkreditinstitut – frem for i banken ?
Nogle gode ideer, så man er forberedt når jeg skal i banken og snakke.
Det er rigtigt, at I skal indfri lånet og optage et når, når jeres nuværende bolig sælges. På byggegrunde kan I dog kun låne 40 procent som realkreditlån. Derfor vil I skulle optage to lån, hvis I ønsker at låne I grunden (enten som realkreditlån og banklån i grunden, eller som realkreditlån i både hus og grund). I sparer ganske vist en smule i tinglysningsafgift, men til gengæld skal I betale oprettelsesomkostninger af to lån.
tinglysing 1400 kr.
stemple 1,5%
noget smartere ind at låne penge i et godt pant? Spare dem op selv.