-
14. januar 2008 kl. 18:12 #118170AnonymForfatter14-01-2008 18:12
Hej Du har ret i, at er ved kan der gælde andre regler. Men om der kan gøres udlæg alligevel afhænger af den konkrete situation (f.eks. hvis særejet lige er oprettet for at kreditor ikke kan få sine penge, så kan særejet blive omstødt og så kan der gøres udlæg. Som du jo også har oplevet det, så forsøgte kreditor at gå mod dig, men det lykkedes ikke på grund af særejet. Og jeres særeje var formentlig heller ikke oprettet som følge af en nærtstående konkurs. Nus skal jeg ikke “kloge" den for meget :-), men i min studietid tyggede jeg et hav af domme igennem bla. vedr. kreditorly og omstødelsesreglerne for værdier, der var forsøgt “fjernet", så kreditor ikke fik noget. Og udfra en samlet vurdering af domslæsningen, så afhænger resultatet simpelthen af den konkrete sag, situation, tidsperiode fra oprettelse af særejet til en kreditor ønsker at at gøre udlæg. Man kan lidt sige det som, at er man i ond tro, så får man ikke så lang line i retssystemet, som hvis man var i god tro. Men jeg er helt enig med dig i, at man altid skal gå til en advokat.
15. januar 2008 kl. 11:20 #118190AnonymForfatter15-01-2008 11:20nusser => Nu må du lige holde op. Det er da ikke en nødvendighed at købe en bil for at få et job. Tingene kommer altså i den anden rækkefølge.
Hvis du får et job, så har du råd til at komme ud af RKI og måske købe en bil. Jeg forstår, at det er nødvendigt for dig at have en bil for at passe et arbejde når du har 3 børn, men jeg er sikker på, at du kan lave en aftale med din bank om at få lov til at låne til en bil hvis du får et job. Samtidig kan du jo lave en afdragsordning på din gæld der har fået dig registreret i RKI.
Det lyder lidt for selvretfærdigt, at argumentere den anden vej rundt.
3. marts 2008 kl. 23:26 #119490AnonymForfatter03-03-2008 23:26hvod kan man låne 150000 kr og komme ud af rki? jeg har noget gammel gæld og kanikke få en bugetkonto i min bank. jeg vil gerne have alt mit gæld samlet et sted og starte på en frisk. lige nu studere jeg og har 3 år tilbage.
5. marts 2008 kl. 2:08 #119530AnonymForfatter05-03-2008 2:08Ring og snak med dem du skylder penge og lav en aftale om betaling og sørg for de stopper de fremtidige renter.
Selvfølgelig så din hverdag kan løbe rundt også tilmelde dem til betaling service så de blir betalt i fremtiden.
Denne fremgangs metode har jeg brugt og er nu slettet i RKI kort tid efter.
Det med at låne penge går ikke, og slet ikke så mange…
Ellers må du vente med at studere og tjene lidt flere penge så du kan afdrage, det har jeg måtte gøre og alting ser meget lysere ud nu 🙂3. april 2008 kl. 1:02 #120474AnonymForfatter03-04-2008 1:02Til de af jer der har adspurgt om lån decideret til hus, trods RKI registrering, kan jeg oplyse at der findes et sådan finansierings selskab, har lige selv haft besøg af en konsulent derfra, ( min hustru står registreret for en påstået vare som vi aldrig har modtaget, og derfor ikke agter at betale, ( man bliver slettet efter 5 år, og kan ikke registreres for den samme gæld uanset renters rente). jeg har fulgt lidt med i debatten omkring for og imod at låne andre steder end i banken, der er altså nogen gange at man går fra sin bankrådgiver fuldstændigt rødglødende af raseri.
Jeg bor for tiden til leje i et gammelt stuehus har boet her i 2,5 år vi betaler 4500 i leje og har i den tid vi har boet her 80000, det er ikke en tryk fejl jeg skrev firs tusinde. vi var lovet en varme regning på omkring 12000 om året men hende der boede her før var jo så også alene, og havde sikkert kun varme i stuen.
vi fandt et hus nyisoleret med nye ruder og døre over alt hvor vi ville sidde for 5700 brutto 4800 nettoså ved jeg udemærket godt at der kommer stadig varme og el oveni. ( til de af jer der har nævnt skatter og andre afgiftsbestemte betalinger kan jeg oplyse at de som regel er en del af ejerafgiften, det står at læse i de fleste salgsopstillinger, det skal det gøre for det er faste afgiftsbestemte beløb. som kan forudsiges)
Det mente vores rådgiver ikke vi havde råd til?????
Men hvordan fanden kan vi så have råd til en varme udgift på små 40000 om året ?
Vi søgte efter alternativer trods RKI, og fandt noget der hedder holm finans (i et ord hvis i vil ind på deres hjemmeside.)
Og det her er altså ikke et kviklån, der kommer en konsulent ud og gennemgår din økonomi sammen med dig.
Vi har ikke fået svar endnu, men ville bare lige fortælle at muligheden er der altså
5. april 2008 kl. 19:14 #120588AnonymForfatter05-04-2008 19:14tak for dit svar. jeg er godt igang med at betale mit gæld.
20. april 2008 kl. 19:29 #121230AnonymForfatter20-04-2008 19:29Gå ind på http://www.ffrk.dk, de kan helt sikkert hjælpe alle der står i RKI, med mindre man har underskrevet frivilligt forlig, og det er tillige med billigt:-)
Held og lykke.20. april 2008 kl. 19:37 #121232AnonymForfatter20-04-2008 19:37hej ku jeg lige få den rigtig hjemme side på ffrk nå jeg går ind på http://www.ffrk.dk kan jeg ikke komme ind på hvad hedder siden
21. maj 2008 kl. 21:15 #122108AnonymForfatter21-05-2008 21:15Hej..
Søger lidt hjælp. kun serøse svar.. er her ikke for at blive buet af!!
Jeg er pt reg i RKI af min tidl bank. beløbet er 100000 kr og jeg afdrager med 2000 kr om mdr! Grunden til at sagen nåede i både fogedretten og nu RKI er at jeg under studietiden var så dum at låne pengene til at rejse for og senere på studiet ikke kunne betale afdragene i 5 mdr. Derfor trak banken det derud selvom jeg forklarede at det kun var i en kort periode jeg ikke kunne betale! Jeg er nu færdigudd og vil med glæde betale pengene tilbage…
Situationen er bare den nu at jeg og min kæreste er blevet forældre til et lille barn som er født med en misdannelse som kræver mere plads end vores llle lejlighed og vi vil derfor gerne købe hus. Men hvad gør vi? jeg kan ikke låne i vores fælles bank, men kan man så godt købe hus i min kærestes navn?? Han har intet gæld og har aldrig haft det. Eller har jeg.. passer vores økonomi.
Nogle gode råd??
Vil kæresten overhovedet kunne låne til et hus alene??
Er så ked…. vil bare gerne ud af det her rod. Og nu ikke nogle råd om at spare op.. forsøger jeg skam… og arbejder alt det jeg kan! Når jeg ikke er på barsel!!!!21. maj 2008 kl. 21:37 #122110AnonymForfatter21-05-2008 21:37Det er krop umuligt, at låne hvis man er i RKI. Jeg er selv i denne situation, hvor jeg er registret. Har en meget sød veninde, som så gerne vil være min kautionist. Har prøvet at søge via. dansk-laan.dk og der har jeg fået et nej, jeg skal have 3 kautionister før dette kan lade sig gøre. Hvilket jo er krop umuligt. Så sikke da et fup firma, som skriver man kan låne trods RKI!
21. maj 2008 kl. 22:57 #122112AnonymForfatter21-05-2008 22:57Jeg er ked af at sige det, men når i skal låne til et boligkøb, så skal der lægges et budget i banken, hvori der tages højde for begge jeres indkomster. I den forbindelse kan det ikke undgås at banken også spørger ind til din økonomi, og tjekker om i er registreret i RKI. Når først det opdages, smækker enhver bank kassen i. Sådan er de kolde realiteter deværre for jer.
RKI er en voldsom stopklods, og mange finder desværre først ud af det når det er forsent.
9. juli 2008 kl. 2:20 #123902AnonymForfatter09-07-2008 2:20ja ja michael nu er det jo ikke alle der vil ha et 8 til 16 job
2. september 2008 kl. 7:51 #126060AnonymForfatter02-09-2008 7:51Nu tror jeg udemærket at dem der står i rki er klar over at det bedste ville være og få betalt gælden i stedet for at stifte ny. Vil også tro at de er klar over at man ikke kan låne penge til fornuftige renter, når man er rki-forbandet, men måske skulle man hoppe af sin moral-prædikestol og blot svare på spørgsmålet om nogen ved hvor de kan låne????
2. september 2008 kl. 8:47 #126062AnonymForfatter02-09-2008 8:47De kan ikke låne nogen som helst steder med mindre de kan stille 110% sikkerhed eller komme med en fuldgod kautionist. Selvom sidstnævnte også er ved at være en udfaset metode…
Så nemt er det og det er beskrevet herinde utallige gange efterhånden.
Vh. Michael
14. september 2008 kl. 3:38 #126256AnonymForfatter14-09-2008 3:38Jeg har lige siddet og læst hele tråden, og jeg er tilbøjelig til at gi michael ret, jeg er selv i rki p.g.a af nogle pisse dårlige omstændigheder, men der er altså bare ikke nogen nem udvej. Jeg tror langt fra at folk der er i rki og sidder og læser dette er småt begavet men det tangerer sgu til det når man tror man kan låne sig ud af det. Drenge og piger op på hesten og så der udad. Og så få lukket den her tråd i stedet for at sidde og inspirerer dårligt stillet folk til at stille sig selv endnu dårligere.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.