Hvilken rente kan man kræve til en kassekredit?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg vil gerne høre, hvad der er en normal kasskredits rentesats for en almindelig budgetkonto?
Vores kassekredit ligger på 9, 75 % i rente. Jeg tænker det er i overkanten, men hvad er det normale? Vi har bank i Nordea og er glad for banken, samt vores bankrådgiver.
Håber i kan svare.
Vh Catharina
En kassekreditrente på under 10% er ganske godt. Så vær du glad for den.
Uden at kende din samlede økonomi tror jeg ikke andre banker kan tilbyde dig en bedre rente på en budgetkonto/kassekredit.
En kassekreditrente på 9-10% er normalt. Det er faktisk helt normalt. Din rente svarer til hvad man får på fordel+. Det er den laveste standardrente på en kassekredit i Nordea (bortset fra måske Check-in). Disse priser er meget normale for de større banker. Fx kan du med Danske Banks 24/7-ordning få en rente på 9,5%, men hvis du ellers er tilfreds med Nordea, er en renteforskel 0,25% vel ikke grund til at skifte bank. Desuden skulle Danske Bank være mere tilbageholdende med at bevilge store kassekreditter.
Renter på 9-10% er betingelserne i dag, med mindre du kan blive kunde af særlige mindre banker med snæver kundegruppe, eller din arbejdsgiver har en aftale med en given bank.