Skal jeg omlægge mit kreditforeningslån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej med jer.
Jeg vil gerne vende min økonomi.
Vi har et fastforrentet 4% lån hvor vi betaler afdrag. vi har en restløbetid på 27 år. Restgælden er ca. 890.000,-
Derudover har vi et billån på 168.000, rente 3% og en mdl ydelse på kr. 4.000 mdl. Restløbetid knab 4 år. Bilen er fra 2011.
Endelig en boligkredit, rente 3% maksimum på 260.000 afvikler begrænset, men meningen er at der skal ske en større afvikling når vores billån er afviklet. Pt. sætter vi 1.500 + 1.000 ind på kreditten mdl. De 1500 går tilvedligeholdelse bil (2 biler) og bolig.
Derudover har vi mindre SU lån der er færdig om ca. 2 år for os begge. Begrænset restgæld.
Når billånet er afviklet vil vi have mulighed for at afvikle 6.000 på boligkreditten mdl.
Ønske:
Mere likviditet i daglidagen og større afvikling på banklån.
Vil helst ikke have afdragsfrihed på kreditforeningslånet.
Overvejer flekslån evt, med renteloft der ifølge mine bereninger vil give os en betydelig besparelse. Pga. af boligprisernes udvikling er der nok ikke basis for at hente ekstra hjem via kreditforeningen og nedbringe bankgælden. Overvejer derfor en ren omlægning.
og ja jeg har gunstige vilkår og skal ikke betale meget for at omlægge min lån ved kreditforeningen.
Overvej F5 i stedet for 4% RK-lånet (ikke renteloft) således at billånet vil være fuldt afdraget indtil RK-lånet skal refinansieres. Herefter kan du overveje at skifte til F1.