Visakort i Spanien
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg skal tilbring de næste 2 måneder i Spanien. Hvis de problemer der for tiden er i Spanien bliver værre. Kan der så opstå en situation hvor der bliver problemer med at hæve euro på sit Visa kort i Spanien?
Jeg står i næsten samme situation, idet jeg snart skal rejse til Grækenland.
Jeg har et Danske Bank debit card med på rejsen, spørgeren havde vist et Visa, men gør det nogen forskel?
Hvad skal jeg være opmærksom på?
Næppe,
Rejse husk pas p og penge
Det eneste problem jeg kunne forestille mig er, at euroen udgår – hvilket blot ville gøre jeres rejse billigere…
De vil enormt gerne have udenlandsk valuta til landet, hvilket de får via hævninger på udenlandske kort..
Euro vil stadig være den hårde valuta i landene og den lokale valuta vil være ala ØST-Mark. I daværende DDR fandtes 2 valutaer DM-Vest og Mark-Øst. I alle Intershop, hoteller, tankstationer mv. skulle betaling ske i DM-Vest samme vil ske i de lande der går tilbage til lokal valuta, hvor alt import skal betales med Euro, tro ikke at NovoNordisk og tidligere Arla vil have lokal valuta.
Det der vil ske, befolkningen får deres løn og pension i lokal valuta og kan købe lokale fødevarer.
Ring til Startour´s Stig Elling han har lagt planer for sit selskab 🙂