Skift af bank – hvor mange oplysninger må sendes med?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg er i gang med at skifte bank, hvilket forhåbentligt lykkedes, men er i tvivl om hvor mange oplysninger min nuværende bank sender med. Sender de intern korrespondance? Deres egen vurdering, etc.?
Tak for svar.
Man kan Jo undre sig over at du spørg. Tvivler stærk på at den gamle bank sender andet ind pengene over.
Hvis du medbringer de seneste 3 lønseddler, samt årsopgørelsen for 2011 og kontoudskrifter samt kørekort/pas, så har du det der skal til for at gennemføre et bankskifte.
Jeg tænker mere specifikt på min mailkorrespondance med min rådgiver og bankens vurdering af mig som kunde.
Din mailkorespondance er fortrolig og din nye bank vurdere selv dig som kunde. Om der skulle være lokale aftaler om, at udveksle information kan jeg selvfølgelig ikke love dig, i såfald er de ikke lovlige.
For det første: Hvorfor skulle din gamle bank dog gøre det?
For det andet: Det lyder suspekt, at du tilsyneladende har opført dig så pinligt overfor din gamle bank, at du ikke ønsker din nye bank finder ud af det.
Krisser: nu kan man jo se suspekte emner overalt. Men jeg vil gerne starte forfra og vurderes neutralt fra første møde med min nye bank. Derfor henvendelsen.
Tak for svar til alle.