Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Mit råd:
Vent 1-2 år. Få gælden ud af verden. Jeres økonomi bliver langt mere solid.
pppede ->
Det ender det nok også med, da jeg har mine tvivl om det kan lade sig gøre, hvilket på ingen måde ødelægger vores hverdag, det var banken selv der halvt kom ind på emnet. Men nu ser vi, ellers får vi bare betalt den gæld ud og tager den derfra. 🙂
Hej igen
Har stadig ikke været i banken endnu, men har dog møde med både Nordea og Nykredit inden for den næste uge. Vi har stadig kigget lidt rundt (med forbehold naturligvis), og ser ud til at det i stedet bliver maksimalt 1.2-1.4 mio vi ønsker at købe hus for, så tvivler på det er helt urealistisk 🙂
Mvh
Fedt hvor i landet skal vi der har hjulpet med svar så til housewarming 🙂
Hej igen, hermed lige en status.
Har talt med Nordea, og de ville gerne hjælpe os, hvis vi lige fik betalt det lille forbrugslån ud inden bla. vha. de penge som står på kontoen på nuværende tidspunkt. Det ville nemlig hjælpe på rådighedsbeløbet.
Derudover blev den samlede beregning på et hus med en kontantpris på 1.35 mio., ca. 11100 kr. om mdr. inkl. alt. Her også lagt penge til side til vedligeholdelse.
80% i 3.5% fast, og 20% + omkostninger i deres 6,45% boligprioritetslån.
De anbefaler så at vi venter lidt til min kæreste igen er i arbejde på trods af at hun får højeste dagpengesats. Dog skulle hun med 95% sikkerhed være sikret arbejde efter endt barsel – og det var jo bare perfekt ifl. banken.
Kan ske vi afventer lidt med huskøbet, og får banket lidt mere gæld af, dog tager jeg også lige snakken med Nykredit, da vi bla. får en lidt lavere rentesats på forbrugslånet (8,50%) hos dem, så et muligt skift alligevel måske vil være en idé.
Mvh C.M