Nordeas kundeopdeling ?
-
AnonymForfatter26-10-2012 22:25
Indlæg
-
26. oktober 2012 kl. 22:25 #93319AnonymForfatter26-10-2012 22:25
Nordea kører som bekendt med basis, fordel og fordel+.
Men jeg har hørt en fugl synge om at der findes et ukendt trin ? “Særlig kunde" Er der nogen der evt kan bekræfte dette ?26. oktober 2012 kl. 22:33 #190048HJLForfatter26-10-2012 22:33Private bakning segmentet findes vel i de fleste større banker, er det dem du tænker på?
http://www.nordeaprivatebanking.dk/
Hvorfor spørger du?
26. oktober 2012 kl. 22:35 #190050HJLForfatter26-10-2012 22:35Eller måske tænker du på de særlige kunder som de har i deres inkassoafdeling 🙂
ok dårlig humor, sorry
26. oktober 2012 kl. 22:36 #190052AnonymForfatter26-10-2012 22:36Det er ikke private banking segmentet jeg tænker på.
Jeg er udemærket godt klar over at dette findes i stort sagt alle alle større banker.Nej jeg spørger til om nogen herinde kan bekræfte at der findes et 4 trin i Nordeas kundeprogram
26. oktober 2012 kl. 22:48 #190056AnonymForfatter26-10-2012 22:48Det tror jeg du har helt ret i, men det vil Nordea Bank Danmark sælgere jo nok benægte hårdnakket til deres dødsdag.
27. oktober 2012 kl. 21:30 #190136AnonymForfatter27-10-2012 21:30Hvad skulle Nordea få ud af, at have et hemmeligt segment?
Tænker du evt. på check-in pakken? Den er faktisk billigere at benytte sig af for mig, end at blive fordel+ kunde!
Mine forældre er private banking kunder og de er aldrig blevet tilbudt et “hemmeligt" segment trin.. LOL
27. oktober 2012 kl. 23:14 #190146JydenForfatter27-10-2012 23:14Det kan være det er det Jyllands Posten skriver om den 25.10.2012 under overskriften
“Nordea – også en krejlerbank" . Heri udtales bl.a. af underdirektær Kern Adrian “Vi opererer med faste priser. Men det er rigtigt, at der er en brøkdel af vores Premium-kunder, som har behov for, at vi skruer en individuel løsning sammen for dem, og her kan renteniveauet på en kassekredit godt komme i spil."
Han vil ikke ud med hvormange kunder, som rent fak
tisk får lov at prutte om prisen, men de personer Jyllands Posten har været i kontakt med, er helt almindelige familier med et realkreditlån på over 2,5 mio.kr. som er et af kravene.27. oktober 2012 kl. 23:15 #190148Mr RForfatter27-10-2012 23:15Måske tænker hun på en tilsvarende til det som Danske Bank har:
http://www.danskebank.dk/da-dk/MerchantBankPrivat/Hjem/Pages/Hjem.aspx
28. oktober 2012 kl. 15:30 #190194OpgaveForfatter28-10-2012 15:30Der er ikke noget særligt eller hemmeligt i konceptet. Det fremgår af hjemmesiden:
19. november 2013 kl. 9:42 #202626AnonymForfatter19-11-2013 9:42Ja, vi så det på skærmen en dag vi havde møde med vores kunderådgiver i Nordea. Vi har spurgt flere ansatte, men de er ikke særlig villige til at fortælle hvad begrebet ‘særlig kunde’ dækker. Vi føler det er et negativt udtryk for ‘mange spørgsmål’/’besværlig kunde’ mv.
20. november 2013 kl. 12:21 #202656AnonymForfatter20-11-2013 12:21Ja, naturligvis har Nordea det og stort set alle andre banker har også en øverste kategori som der ikke ligefrem skiltes med. Hvorfor ? Af flere grunde, bl.a. at de så slipper for at skulle høre på de kunder som får ondt i røven af at de rigtige gode kunder får bedre vilkår end de selv. Basis, Fordel og Fordel+ er bare for pøblen og ikke en kategori som de rigtig rige fra strandvejen bliver sat i……..
20. november 2013 kl. 14:22 #202660CartilliForfatter20-11-2013 14:22Det handler vel bare om, at Nordea, og de øvrige banker, har et program hvor hr. og fru. Danmark passer ind i de respektive trin/programmer. Med det sagt, så har de også en række andre kunder, som på den ene eller anden måde, stiller krav til bedre vilkår, og der går banken ind og laver en individuel pakke taget risiko og afkast i betragtning. Det tror jeg ikke er særlig hemmeligt, men helt almindelig kendt praksis. De forskellige programmer er vejledende priser under givne forudsætninger.
20. november 2013 kl. 19:19 #202662AnonymForfatter20-11-2013 19:19I er helt væk, det øvre trin i taler om er jo netop private banking kunderne.
De bliver jo stadig tildels serviceret fra de almindelige filialer.
21. november 2013 kl. 9:48 #202670CartilliForfatter21-11-2013 9:48Yder fornuftig og konstruktiv dialog du fører, Grafit.
Private Banking i Nordea er til kunder med en formue på minimum 1,5 mio. Og ja, det er et trin som er fuld offentligt kendt. Det som jeg omtaler er særlige vilkår, som er bedre end Fordel+, men hvor kunderne ikke nødvendigvis har en formue på 1,5 mio., men et bredt engagement i banken og realkredit. Og dermed ikke indgår i trinet “Private Banking".
God dag.
25. november 2013 kl. 18:18 #202736AnonymForfatter25-11-2013 18:18Der er ikke noget over fordel+, tro mig, min familie var sgu nok blevet tilbudt trinnet så.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.