Danskernes samlet billån og rentefradrag på denne type lån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej.
Sidder og søger efter hvor meget vi danskere egentlig har billån for samlet set. Er der mon nogen af jer der ved hvor man kan finde disse statistiker?
Det er i sær den samlede rente udgift på typen billån jeg er interesseret i 🙂
Er også interesseret i hvor meget fradrag Danskerene og diverse firmaer har årligt på Leasing ydelser.
Håber i kan hjælpe mig.
ps: det er den samlede rentebyrde vi danskere har på vores bilpark jeg gerne vil vide.
Skift til kano 😉
Tænk på, at vi også betaler renter af de 180% registeringsafgift 🙁
Det jeg er interesseret i at vide er om vores rentefradrag på billån er lige så store som statens indtægt på registreringsafgiften.
Vi kan hurtigt finde udaf at rentefradraget for alle billån bestemt er mindre end reg.afgift.
For en bil til 220.000 kr er reg.afgift ca. 100.000 kr ifølge FDM.
Et billån på 200.000 kr ved 10% i rente over 8 år koster under 300.000 kr ialt, og udløser altså kun et rentefradrag på ca. 30.000 kr ialt. Og det er en meget dyr rente, beskeden udbetaling og en lang løbetid på lånet.
Man kan se mange ting ved at kikke i Danmarks statistik eller evt. spørge skat direkte.
Hvad skal du egentlig bruge oplysningerne til? Hvis man må spørge om det.