Skat på aldersopsparing ved flyt til udlandet
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Som jeg har forstået det, så skal vi ikke betale skat af aldersopsparingen når den udbetales.
SKAT skriver selv: “Fra og med 2013 er reglerne dog ændret for kapitalpension, hvorefter du betaler skat af beløbet, inden du indbetaler på ordningen (aldersopsparing/alderspension/supplerende engangssum)"
Men mon det også gælder hvis man til den tid ikke er skattepligtig i DK? Jeg tænker på at afkastet på denne opsparing jo er lempeligere beskattet i forhold til frie midler – og SKAT har det med at være ret nidkære når det gælder 🙁
Nogen bud – evt. bud til hvor/hvordan man kan få det afklaret helt præcist?
Det er godt nok Jet45s gebet, men hvorfor skulle du pludselig betale skat af beløbet, hvis du på udbetalingstidspunktet bor i udlandet, når du ikke har haft fradrag?
PAL-skat slipper du for fra den dato du opgiver din danske bopæl, men måske du så skal betale en lignende skat i bopælslandet, som man gør i Sverige.
Hvis du vil være hel sikker, så ringe lige til SKAT.
Jeg tænkte blot at afkastet har været lempeligt beskattet pga PAL skatten, så kunne sagtens forestille mig SKAT ville kompenseres for det 🙁
Ringer man bare og spørger eller hvordan foregår det hvis man vil være sikker – vil jo helst have noget på skrift fra de banditter…