hvor meget ligger I til side til pension?
-
31. august 2013 kl. 11:09 #200924AnonymForfatter31-08-2013 11:09
beer:
Jeg blev arbejdsløs, uden indtægt, da du blev færdiguddannet. Det er da godt at du har let ved at få arbejde, men din egen situation gælder jo altså ikke for alle. Jeg har arbejde mindre end halv tid, med skiftende arbejdspladser i hele landet, med korte vikariater, som ingeniør eller som ufaglært arbejdskraft på byggepladser, arbejde som i høj grad overtages af polakker.
Det er meget utilfredsstillende og uden at jeg er misundelig på andre, synes jeg trygheden og velstanden i Danmark er blevet meget ulige og uretfærdigt fordelt. Jeg vil meget nødig blive afhængig af folkepensionen, da jeg slet ikke har tiltro til at politikerne vil bevare den. Det er altid lettest at stjæle fra de svage og gamle, også for politikere.
31. august 2013 kl. 11:24 #200926HalliHalloForfatter31-08-2013 11:24Tjep og beer, for min skyld kan I kan da bare fortsætte jeres lille diskussion, men jeg syntes jeres meninger er ren populisme, især tjeps. Jeg huske tydeligt hvordan han kørte tæt parløb med Turbomanden i angrebet mod Danske Bank og de af folketinget vedtagne bankpakker.
Hvis vi nu skal snakke fremtidig folkepension m.v., så er der jo ikke nogen der ved om der vil ske betydelige ændringer i pensions- og sociallovgivningen, men jeg vil næsten kunne udstede garanti for, at der altid vil være en vist sikkerhedsnet på mindst bistandshjælpniveauet (som er meget, meget lavt for enlige) for ubemidlede, som selvfølgelig også vil gælde ældre. Den der floskel med “Når vi bliver pensionister så er der ikke nogen penge til os" giver jeg ikke meget for, da man har sagt det alle dage, bare spørg den ældre generation.
Apropos folkepension: Så er den d.d. slet ikke så ringe som I gør den til. Mange der i dag modtager ydelser som f.eks. fleksydelse, ledighedsydelse og kontanthjælp vil opdage at deres rådighedsbeløb stiger betragteligt, når de overgår til folkepension. Denne stigning kan være på helt op til 4.000 kr. om måneden, og dette endda for en person uden anden indkomst end måske lidt ATP.
Beer: Tjener du virkelig kun ca. 30.000 kr om måneden som ingeniør, jeg troede bare man tjente betydeligt mere. Men da du tilsyneladende interesserer dig nok så meget for økonomi, herunder pensioner, så skal du givetvis nok nå at blive en temmelig rig pensionist alligevel, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om.
31. august 2013 kl. 11:33 #200930AnonymForfatter31-08-2013 11:33tjep: Det lader til at du er en af de få som har taget en lang uddannelse (som ingeniør jo er) og er flytte klar som ikke kan finde et arbejde. Jeg ved kun lidt om byggemarkedet (igennem 2 venner som er hhv. murer og tømrer) og de har begge haft en del arbejde igennem de sidste 5 år hvor krisen har været her. En af dem har dog været arbejdesløs i ca 1/2 år men det var det. Ud fra dem kan jeg forså at polakker ikke altid er så gode at have pga de ikke er så pålideligt (de har problemer med at møde om morgenen) og kvaliteten er ikke så god som de danske ufaglærte.
Jeg kan godt forstå at du er noget utilfreds med det hele.
Hvis du selv kunne bestemme hvordan skulle velstanden så fordeles? Skulle vi skære i SU’en for at give arbejdesløse flere penge? Eller i sygehusvæsenet for at give folk en bedre pensionist tilværelse?
Det bliver sværere og svære for politikerne at tage penge fra de gamle da der i dag er flere folk der er over 65 år gamle end der er er under 15. Eg der er mange stemmer i at bevare ting til de gamle
31. august 2013 kl. 11:42 #200940AnonymForfatter31-08-2013 11:42HalliHallo: for at være præcist så tjener jeg 32.321,95 kr og 5.527,08 kr i pension (ialt 37849,03). Dette ligger i den lave ene af en offentlig ansat ingeniør. De privat ansatte (som du nok sammenligner med) tjener på den rigtig side at de 40.000. Grunden til at jeg ikke skifter job pga løn er at jeg kan lide det. Og der er ekstrem stor fleksibilitet (eks kan jeg selv bestemme hvornår jeg vil holde mine 6 ugers ferie) og stort set ingen deadlines. Penge er ikke alt i denne verden og da jeg har relativ små udgifter (har ingen bil, kæreste eller lån) føler jeg mig stadig rig
31. august 2013 kl. 17:35 #200946AnonymForfatter31-08-2013 17:35I øjeblikket har jeg et par måneders vikariatjob som ingeniør, her er lønnen præcis 30.000 kr, (uden pension). Arbejdet er der ikke meget ved, en emsig chef med tidspres og interessetimer. Jeg har læst lønstatistikken hvor jeg ligger 14.000 under niveau, men det er arbejdsgivers marked, jeg er heldig at have job, uanset art eller løn. Det værste er at nogle måneders løn skal række til et forbrug på et halvt eller helt år, det er sågu noget møg når det har stået på i flere år.
31. august 2013 kl. 18:03 #200948AnonymForfatter31-08-2013 18:03HalliHallo:
Jeg har aldrig angrebet Danske Bank, det ville være en ulige kamp. Heldigvis er de udmærket i stand til at gøre sig selv fortræd.
Jeg gør tit og gerne opmærksom på at jeg mener de er nogle banditter som forskelsbehandler deres kunder.
Som mindre kunde blev jeg pålagt at betale ekstragebyrer, så de kunne dække deres tab på ejendomsspekulanter, Stein Bagger, forfejlet ekspansion i udlandet og guldrandede pensionsordninger til de direktører som var skyld i at deres milliardoverskud blev udhulet.
Dertil er Danske Bank nedladende og arrogante og fortjener at miste rigtig mange kunder, små som store.
1. september 2013 kl. 14:29 #200964AnonymForfatter01-09-2013 14:29tjep: Tillykke med at du har et vikar job 🙂
Er du medlem af en A kasse som kan supplere med penge mens du ikke har job?1. september 2013 kl. 18:57 #200966AnonymForfatter01-09-2013 18:57beer:
Jo tak for det. Jeg er godt nok medlem af en A-kasse, men jeg har ikke timer eller indtægt nok til at jeg er dagpengeberettiget, jeg betaler kun til det for at bevare den efterløn jeg håber på engang.Jeg er formelt selvstændig, så har virksomheden ikke det samme ansvar med forsikring eller sygedagpenge eller opsigelsesvarsel. Det er et af de seneste tiltag på arbejdsmarkedet for at presse lønmodtagerne. Hu hej hvor det går godt i Danmark. Som jeg sagde indledningsvis synes jeg systemet og politikerne har fejlet. Velfærds- og lighedsdanmark er passé.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.