Coopbank etablerer ikke fælleskonti, selvom mange anbefaler det og storts et alle banker gør det. Hvorfor dog ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Coopbank har ikke boet der hedder fælleskonti for ugifte samlevende med fællesøkonomi. Det er vidst den eneste bank i Danmark, når vi taler lønkonto / betalingskonto
Undskyld stavefejl
I deres vilkår står der
“Indgår flere kunder aftale om en fælles konto, kan hver af kontohaverne disponere alene over kontoen, medmindre andet er aftalt. Dør en af kontohaverne, er Coop Bank dog berettiget til at spærre kontoen for at sikre afdødes bo.
Optagelse"
Ikke sikker på hvad mener. Der står da klart at de laver fælles konti. Alle fælles konti spærres hvis en af konto haverne dør. Det gælder alle fælles konto former. Det er skifteretteskrav og krav og den almindelige lovgivning der gør det.
De siger, at det er hvis de på et tidspunkt finder på at oprette fælleskonti, så har de det i deres vilkår. Jeg har fået beskeden af 3 forskellige rådgivere
Det sjove er, at de anvender BEC, Bankernes EDB Central, som har mange banker, der tilbyder fælleskonti.
Det sjove er, at nu kan kunder via netbank selv tilføje fælleskonto/medkontohaver:
“2014 lancerer BEC mere funktionalitet til selvbetjening af bankprodukter bl.a.:
•Medkontohaver; fx bestilling af fælleskonto med samlever eller ægtefælle"
Michael01 – Tror du læser for meget ind i BEC nyhedsbrevet. Der står blot at det kommer i 2014. Ikke hvornår. Udfordringen for Coop Bank er at de er fuldt ud på den digitale flade og så længe BEC ikke kan/har muliggjort 2 underskrifter på samme kontoaftale, sætter det vel en naturlig begrænsning. Coop Bank udskriver ikke fysiske aftaler og sende med brev post.
Hvis Coop Bank ikke kan det, i deres nuværende løsning, vil jeg næsten æde min gamle hat på, at der heller ikke er andre af “BEC bankerne" som kan det. Kun vis manuel proces og fysiske underskrifter.
Meeenn. Mon ikke det er lige på trapperne. Det lyder lidt sådan, når jeg læser nyheden fra BEC.