Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Det er for galt. Hvis bankerne forventer vores tillid skal de leve op til minimum af ansvar. Man kan ikke komme og påstå et krav er forældet hvis udløbsfristen ikke er tydeligt angivet på dokumentet. Det er en parasitisk branche som profiterer på dem som skaber reelle værdier.
Trådstarters eneste lille håb: Få fat på en journalist.
Juridisk er der nok intet at komme efter, men måske kan offentlig omtale og moralske betragtninger få banken på andre tanker.
Banken har jo bevidst designet produktet til at give et “frafald", dels ved at gøre det til et ihændehaverbevis, dels ved tilsyneladende at undlade yderligere rentetilskrivning efter de 5 år.
Desuden ser det ikke for smukt ud at banken afviste den (den gang) gyldige krav i 2007 (selv om banken naturligvis vil benægte det, og trådstarter ikke kan bevise det)
Selv om forældelsesloven giver banken mulighed for at afvise kravet, så behøver banken vel ikke at bruge denne mulighed.
Trådens morale: Når bank-ansatte, brugtvognshandlere og lignende mundtligt afviser et krav, skal man ikke vente yderligere 7 år med at gøre noget.
Så kunne vi måske også få svar på hvorfor man ikke i 2007 gjorde noget ved sagen og hvorfor man kan tro at man bliver rente millionær ?
Update.
Ikke meget, men jeg har i dag talt med Nordea – deres telefonbank, som umiddelbart ikke kunne hjælpe, uden at se beviset fysisk. De henviste mig til min lokale Nordea filial, så jeg forsøger endnu engang.
Mon dog ikke at du pr. kulance får dette lille latterlige beløb udbetalt af Nordea, det vil jeg næsten tro.
Hvis ikke, så går verden jo ikke under af den grund.