Su og fribeløb?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Jeg er den situation at jeg har et stort indløst aktietab fra 2-3 år siden. De penge jeg tabte er fradrags berettiget ved evt. Gevinst i al fremtid.
Det betyder at hvis jeg investere i aktie nu og evt. Opnår en gevinst, så skal jeg ikke betale skat af gevinst, da jeg har et stort tab fra tidligere.
Jeg er pt. På su og må i den forbindelse tjene x antal kr pr. År inden de begynder at modregne su’en.
Mit spørgsmål er følgende:
1: beregnes en evt. Gevinst af aktier, trods mit store aktiefradrag som en del af fribeløbet?
Mvh Per
Spørg SU kontoret, der får du korrekt svar
http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/Sider/default.aspx
Goggle finder relativt let denne side.
Gevinst på aktier kan sidestilles med renteindtægt i denne sammenhæng og skal dermed medregnes i indkomsten, ligesom det er bruttoindkomsten, altså før evt. indbetaling til privat pensionsordning, der skal bruges. Ligeledes kan renteudgifter til f.eks. ejerbolig ikke modregnes, selvom disse giver skattefradrag.